Mivel telik a délután?

A gyerekek a tanítási órák után érkeznek meg a LeckeMűhelybe, délutánonként 12-17 óráig várom őket. Általában a következő iskolai napra történő felkészülés adja a tanulási munka nagy részét. Ezt négy fázisra osztjuk.

ELŐKÉSZÍTÉS:  amely során átbeszéljük az aznapi eseményeket és a másnapi feladatokat; szóban vagy írásban tanulási sorrendet állítunk fel, majd elkészülnek az egyéni  tanulási időtervek is kinek-kinek a másnapi óráihoz igazodva.

ÖNÁLLÓ TANULÁS:  ennek alapfeltétele a csend. Az egyik tanulószobában mindig csendes tanulás folyik. Amelyik tantárgyból nincs szükség tanári segítségre, abból önállóan megtörténik a felkészülés másnapra. Természetesen a mindenkori segítségnyújtás lehetősége tudatosított a tanulókban. Amint valaki megakad, problémába ütközik a folyamat során, a megoldás helyes menetére rávezetem, ismétlő magyarázatot adok a tananyaghoz.

ELLENŐRZÉS:  már a tanulás során figyelemmel kísérem az elkészített házi feladatokat. A szóbeli kikérdezés pedig nem maradhat el. Az effajta megnyilvánulás az iskolákban kezd háttérbe szorulni. Ebből is adódik, hogy a gyerekek nehezen fejezik ki gondolataikat, keresik a szavakat, pláne, ha azok között sok az ismeretlen kifejezés, szakszó. A lecke felmondásával fejlődik a gondolkodásuk, bővül a szókincsük, legyőzik a gátlásaikat, önbizalmuk nő. Csak az tudja az anyagot, aki el is tudja mondani. Az i-re a pont. Beszélve kapja az agy az utolsó megerősítést.

ÉRTÉKELÉS:  az utolsó, elhagyhatatlan lépés. A gyerekeknek érezni kell az elvégzett munka örömét, érezniük kell, hogy a munkájuk fontos és várhatják annak eredményét .

Nincs annál jobb érzés, mint amikor a szülő azt látja, hogy a gyermeke magabiztosan,  szorongás nélkül megy reggel a suliba, és amikor hazaér, örömmel számol be az aznapi történésekről.